1. Výuka stereometrie užitím fyzických a digitálních modelů
Práce by se věnovala popisu použití kombinace fyzických a digitálních metod při výuce
stereometrických témat na základní a střední škole a v přípravě učitelů matematiky. Pro digitální
modely se nabízí použití programu GeoGebra. Pro fyzické potom 3D tisk.
2. Sbírka nestandardních aplikačních úloh a problémů
Úkolem práce je připravit kolekci řešených úloh, které odpovídají specifikaci příslušného
tematického celku RVP. V případě DP se očekává jejích metodické zpracování a ověření
v praxi.
3. Úlohy a aktivity rozvíjející schopnosti argumentace a ověřování
Budování a rozvoj schopnosti „argumentace a ověřování“ je jedním z cílů matematického
vzdělávání. Cílem práce je připravit soubor řešených úloh případně i rozsáhlejších aktivit pro
základní a střední školu i pro přípravu učitelů matematiky, které by podporovaly rozvoj
schopnosti argumentace a ověřování matematických tvrzení.
4. Matematika / geometrie na dotykových zařízeních
Možnosti využití tabletů a chytrých telefonů při studiu i výuce matematiky. Zaměření na
konkrétní matematická témata a konkrétní aplikace (GeoGebra, Sketchometry, PhotoMath
apod.).
6. Využití tabulkového procesoru pro výuku a studium matematiky
Úkolem práce bude připravit kolekci aktivit pro podporu výuky a studia matematiky na základní
škole. V případě DP bude kolekce doplněna metodickými komentáři, pokud možno
vycházejícími z poznatků z praxe.
7. Volné téma
Téma z oblasti geometrie, deskriptivní geometrie, historie matematiky, využití počítače ve
výuce matematiky, nových trendů ve výuce matematiky apod., dle domluvy se studentem.