Upozornění: Akreditace tohoto studijního programu končí v roce 2022, a tak už se do něj nepřijímají noví studenti.
Čtyřleté prezenční i kombinované studium, zakončené státní doktorskou zkouškou a obhajobou doktorské disertační práce. Absolvent získá titul Ph.D.
Absolventi oboru by měli být schopni samostatné výzkumné práce v didaktice matematiky. Tato kvalifikace pro ně bude dobrým předpokladem pro uplatnění se ve vzdělávání učitelů matematiky pregraduálním (na vysokých školách) i postgraduálním (na vysokých školách a jiných vzdělávacích institucích), ve školském managementu a státní správě, protože studiem získají dostatečnou kvalifikaci k navrhování, vytváření i realizaci vzdělávacích programů. Mohou se uplatnit jako výzkumníci v oblasti didaktiky matematiky.
Cílem studijního programu je vybavit studenty schopností orientovat se v oblasti zkoumání vzdělávání v matematice, metodách získávání a zpracování dat a interpretace výsledků a vytvořit předpoklady pro uskutečňování jejich dalšího samostatného výzkumu. Vzhledem k dlouhodobé zkušenosti pracovníků katedry je program zaměřen na přípravu odborníků, kteří budou zejména zkoumat různé vlivy informačních a komunikačních technologií na (a) výukové obsahy a jejich zpracování pro žáky a studenty různého věku, (b) vyučování a učení se konkrétním učebním obsahům, (c) interakce při vyučování matematice ve školních třídách a další související témata (např. učení se a vyučování ve vztahu k porozumění, výzkum učitelů a učitelského vzdělávání, kultura vyučování matematice, hodnocení a mezinárodní srovnání).
Podrobný seznam studijních předmětů
Státní doktorská zkouška se skládá ze 3 částí:
Konkrétní tématické oblasti zkoušky budou plánovány v souvislosti s předpokládanou disertační prací.
sestává z následujících členů