Po konzultaci jsem ochoten vypsat i vaše téma, pokud budu přesvědčen, že vás při jeho zpracování budu moci podpořit.
1. Pascalův trojúhelník
Student si prostudeeuje různé vlastnosti a aplikace Pascalova trojúhelníku a na jeho principu see pokusí připravit podobná schémata pro jiné problémy než kombinační čísla.
2. Řetězové zlomky
Řetězové zlomky představují alternativní formu zápisu reálných čísel, student si nastuduje tuto formu a srovná výhody a nevýhody pro operace a práci s čísly.
3. Matematické soutěže
Student zmapuje matematické soutěže pro studenty středních a základních škol a srovná jejich pozitivní vliv na nejvyšší úrovni, tedy které soutěže připravují nejúspěšnější české matematiky.
4. Nadšení pro obor studentů pedagogické fakulty
Studenti učitelství pro 2. stupeň učitelství musí své úsilí rozdělit mezi dva obory, na jejichž výuku se připravují. Studenti na základě dat z naší fakutly posoudí, které obory se pro studenty během studia stávají přitažlivější a které naopak výraznou část studentů zklamou. Základním ukazatelem bude zaměření při přechodu na navazující studium a témata absolventských prací.
5. Sběr dat jako metoda řešení
V rámci práce se zaměříme na matematické rébusy a problémy, kde pro malé hodnoty můžeme úlohu projít a najít řešení a na základě toho navrhnout řešení pro vyšší hodnoty dat. Cílem práce je připravit sbírku problémků, kde tento princip výrazně usnadní řešení.
6. 31 a kousek výskytů čísla Pí v historii a literatuře
V práci se student zaměří na historii čísla Pí a jeho přesnost a výskyt v literatuře, v druhé části pak představí různé metody výpočtu přibližné hodnoty a jejich efektivitu pro různou přesnost.
1. Tvorba umělé inteligence do deskové hry
Student navrhne agenta/agenty umělé inteligence, která na základě matematické teorie provedou simulaci rozhodovacího procesu ve vybrané deeskové hře/deskových hrách. Práce je vhodná pro studenty se zájmem o informatiku, ovšem nikoli nutně, součástí práce nemusí nutně být implementace strategie do programu.
2. Dezertéři a veteráni pedagogické praxe
Cílem práce je prozkoumat fenomén, kdy velká část absolventů pedagogických oborů v prvních letech opustí pedagogiku a začne se věnovat jinému oboru. Student toto téma zmapuje a pokusí se získat data o absloventech a učitelích, kteří v pedagogickém procesu vydrželi, a tato data budou srovnána. Profil učitelů bude zaznamenáván z různého hlediska.
3. Vybrané úlohy matematické olympiády
Cílem práce je připravit učební text, kde se student zaměří na konkrétní téma matematické olympiády a shromážní řešené příklady připravené pro řešitele olympiády, který se chce na toto téma lépe připravit. Kromě řešených úloh bude práce obsahovat i vysvětlení metod a triků, které si student na úlohách vyzkouší.