Aktuální přehled garantovaných předmětů
- KIN/7PT (PATA, PATE *) - Publikování a typografie
- KIN/7W1, 3W1 * (WWW1A, WWW1E *) - Webové technologie I
- KIN/7MM, 3M * (PVMA, PVME *) - Multimédia
- KIN/7TEL (TELMA, TEMA, TEM1A, TEM1E *) - Tvorba e-learningových materiálů
- KIN/7IKT - Informační a komunikační technologie on-line (pro obor Psychologie
- KIN/8TV, 0TVZ, 0TVV, 0TVVK, 3TVZ (TVVZ, TVZZ, TVDP, TVZD, UTVZ *) - Technologie ve vzdělávání
- KIN/WWW2A (WWW2E *) - Webové technologie II
- KIN/ZWW - Základy tvorby www stránek pro neinformatiky
- KIN/WWWD * - Tvorba www stránek pro obory F-TchV-n-kombi a ZVT-kombi
- KIN/UTWS * - Tvorba www stránek pro obor UOP-kombi
- KIN/UGRA * - Prezentační grafika a multimédia pro obor UOP-kombi
- KIN/UVTU * - Užitá výpočetní technika pro obor UOP-kombi
- KIN/UPIT * - Informační technologie pro obor UOP-kombi
- KIN/PPVP - Počítačem podporovaná výuka pro 1. stupeň ZŠ (vyučováno současně s KIN/TVDP)
- KIN/PIKTR * - Informační a komunikační technologie pro 1. stupeň ZŠ-CŽV
- KIN/SIAK I a II * - Informatika pro obor SOP-kombi
- KIN/TAB - Práce s interaktivní tabulí
Aktuální přehled garantovaných praxí
- KIN/7PAP (APXA) - Asistentská praxe pro neučitelské studium ITA (ITE)
- KIN/7PIA (SPPA) - Souvislá praxe pro neučitelské studium ITA (ITE)
- KIN/7OAP, 7XA, 0XA, 0IAP (ASPX) - Asistentská pedagogická praxe pro ITu
- KIN/7XT (TPPX, TPX) - Terénní pedagogické praxe pro ITu
- KIN/0PRP (NPPZ) - Průběžná pedagogická praxe na ZŠ pro Inn
- KIN/0SRP, 3PXS * (NSPZ) - Souvislá pedagogická praxe na ZŠ pro Inn
- KIN/ASPZ1 - Asistentská praxe na ZŠ I pro Inn
- KIN/ASPZ2 - Asistentská praxe na ZŠ II pro Inn
- KIN/APNA - Asistentská praxe pro obor F3n-I3n
* v závorkách jsou uvedeny zkratky předmětů ve Stagu platné do r. 2020, s hvězdičkou pak pro kombinované (dálkové) studium a CŽV.
2021
- Pexa, P. Tvorba digitálního obsahu - interaktivních výukových materiálů a žákovských aktivit (Digital content creation - interactive teaching materials and student activities). Pracovní postupy pro workshopy digitalizace ve školách. 2021, České Budějovice - Jihočeská hospodářská komora, Ročník 1, 24 s. Dostupné na https://www.impulsprokarieru.cz/.
2019
- Pexa, P.; Čapková, M. Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ, 2. část (Innovation of the FEP and SEP according to the present trends of ICT education in primary schools, Part 2). Journal of Technology and Information Education. 2019, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 11, Číslo 2, 18 s. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Dostupné na http://jtie.upol.cz/
2018
- Pexa, P.; Čapková, M. Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ (Innovation of the FEP and SEP according to the present trends of ICT education in primary schools). Journal of Technology and Information Education. 2018, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 10, Číslo 2, 21 s. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Dostupné na http://jtie.upol.cz/
2016
- Pexa, P. Digitální genealogie a badatelsky orientovaná výuka informatiky na základní škole (Digital genealogy and inquiry-based education ICT at the primary school). Journal of Technology and Information Education. 2016, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 8, Číslo 1, 12 s. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Dostupné na http://jtie.upol.cz/
2013
- Pexa, P. Technologie HTML5 ve výuce na katedře informatiky Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (HTML5 in education at the department of computer science of the Faculty of Education at the University of South Bohemia, České Budějovice, CZ). Journal of Technology and Information Education. 2013, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 5, Číslo 3, 6 s. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Dostupné na http://jtie.upol.cz/
2012
- Pexa, P. Kritéria hodnocení elektronických vzdělávacích materiálů zobrazovaných webovými prohlížeči (Evaluation criteria of electronic education materials displayed by web browsers). Journal of Technology and Information Education. 2011, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 3, Číslo 2, 5 s. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Dostupné na http://jtie.upol.cz/
Přehled starších publikací na mém osobním webu.
Profesní zaměření
- Front-end webových stránek
- Elektronické publikování a typografie
- Tvorba e-learningových kurzů
- Tvorba aplikací pro interaktivní zařízení
- Počítačová grafika a multimédia
- Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
- On-line informační a komunikační technologie
- Interaktivní a multimediální technologie ve vzdělávání
Další funkce a aktivity
Projekty
- Odborný řešitel projektu Národní plán obnovy NPO Transformace – JU (RČP: NPO_JČU_MSMT-16608/2022)
- Koordinátor OP VVV projektu "PSP - Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí" (RČP: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000660) za oblast ICT
- Koordinátor a specialista projektu "IPUP - Inovace přípravy učitelů pro praxi" (RČP: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006960)
- Odborný řešitel projektu "Rozvoj JU - ESF - DA 2.1 Pedagogické kompetence" (RČP: CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002348)
- Odborný řešitel projektu při Jihočeské hospodářské komoře "Pracovní postupy pro workshopy digitalizace ve školách" (RČP: CZ.02. 3. 68/0.0/0.0/19_078/0018246)
Záznamy mých live webinářů na téma interaktivní výuky
- Plnohodnotné využití interaktivní tabule, program Smart Notebook, ukázky žákovských aktivit, zdroje aktivit na internetu (vysíláno 23. 10. 2019)
- Tvorba vlastních aktivit základními nástroji programu Smart Notebook (vysíláno 30. 10. 2019)
- Tvorba aktivit s využitím doplňku Smart LAB, testování s využitím Smart Response (vysíláno 6. 11. 2019)
- Interaktivní a 3D učebnice, FlexiBooks (vysíláno 21. 11. 2019)
Před přihlášením se zájemce o téma s problematikou předem seznámí z odborných článků na internetu, cíle a obsah bakalářské práce budou projednány osobně v konzultačních hodinách.
- Vývoj nativních aplikací pomocí webových technologií s využitím frameworku Elektron
- Webová data na mobilních zařízeních pomocí hybridních a progresivních aplikací
- Hotwire jako alternativní přístup k vytváření moderních webových aplikací.
- Sazba dokumentu v PDF pomocí webových technologií s využitím jazyka Markdown, CSS Paged Media a knihovny Paged.js
- Přístupnost webového obsahu s využitím aktuální metodiky WCAG 2.1 a WAI-ARIA.
- Tvorba interaktivních aplikací pro výuku konkrétního předmětu na ZŠ s využitím nativních, on-line či mobilních technologií (téma si může zvolit i více studentů pro různé předměty či různé technologie).
Před přihlášením se zájemce o téma s problematikou předem seznámí z odborných článků na internetu, cíle a obsah diplomové práce budou projednány osobně v konzultačních hodinách.
- Možnosti a formy on-line vyučování na 1. stupni ZŠ
- Možnosti a formy on-line vyučování na 2. stupni ZŠ
- Možnosti a formy on-line testování na 1. stupni ZŠ
- Možnosti a formy on-line testování na 2. stupni ZŠ
- Výukové aplikace pro interaktivní tabule na 1. st. ZŠ s využitím nativních a on-line technologií
- Interaktivní aplikace ve výuce zvoleného předmětu na 2. stupni ZŠ s využitím nativních a on-line technologií
- Mobilní zařízení ve výuce na 1. stupni ZŠ
- Mobilní zařízení ve výuce zvoleného předmětu na 2. stupni ZŠ
- Všechna témata DP si může zvolit i více studentů pro výuku různých předmětů.