Informatika. Budoucnost začíná u nás.

Nabídka zápisů předmětů na ZS

Informujeme naše studenty o tom, že na zimní semestr 2025-6 plánujeme otevírat některé předměty, které neotevíráme každoročně.

Na některých z nich jsou ještě volná místa.

Doporučujeme zvážit, jestli si je zapíšete jako B nebo C předměty. Může jít o rozšíření Vašich obzorů do oblastí, které Vás mohou zajímat.

Zvláště by to mělo zajímat druháky, kteří budou chtít jít ke státnicím z informatiky po 5. semestru a budou tedy potřebovat na podzim mít splněné B předměty.

Zde je jejich nabídka:

 

KIN/7MZE – Metodologické a pedagogické základy e-learningu

Pandemie covidu ukázala, jak je e-learning užitečný i pro běžného učitele. Víte, jaké jsou role v e-learningu, co je to ADDIE nebo jak využít sociální sítě? Jak zpestřit svoji výuku e-learningem, jak vytvářet e-learningové kurzy, to se dozvíte v tomto předmětu.

 

KIN/0A4 – Operační systémy 2

Název předmětu je sice Aplikovaná informatika 4, ale jeho náplň navazuje na předmět operační systémy. Půjde především o OS Linux – instalace, administrace, služby, skriptování. K tomu se na konci semestru přidá OS od Microsoftu s podobnou náplní. Předmět je více prakticky zaměřen.

KIN/0OAD  Objektově orientovaná analýza a design

Kurz objektového programování, jistě užitečný pro každého, kdo chce programování dobře rozumět. Budeme se věnovat nácviku objektového myšlení, vytváření statických i dynamických modelů, teorie bude procvičována na příkladech ze školních informačních systémů.

KIN/0UI – Umělá inteligence

AI jistě ovládáte, ale – jak to v ní vlastně funguje? Jaké principy stojí v pozadí a jak tomu celému porozumět? Tento předmět dá teoretický základ pro porozumění strojovému učení a inteligentních systémech. Dozvíte se mnohé o neuronových sítích, zpětnovazebném učení, porozumění přirozenému jazyku a počítačovém vidění.

KIN/0IMK – ICT mentoring a koordinátor

Víte, že na školách existuje pozice tzv. ICT koordinátora, ICT metodika? Je to (podobně jako výchovný poradce) vyčleněný učitel, který pomáhá vedení školy se strategií používání počítačů ve všech třídách, plánuje jejich rozvoj a také pomáhá kolegům neinformatikům používat počítače ve své výuce. Není to technik počítačové učebny. ICT koordinátorem je často učitel informatiky. Předmět představí, v čem tato práce spočívá, a připraví na takovou roli, až budete jako učitel ve škole.

Poznámky:

  • Předměty z nabídky si vždy můžete vybrat jako C předmět. Když jej náhodou nesplníte, nic špatného z hlediska studia se neděje.
  • Studenti oboru ITA, pokud budou pokračovat v navazujícím studiu, budou mít některé z vyjmenovaných předmětů začínajících 0 jako povinné. Mohou si předmět „odchodit“ v bc. stupni studia a později si jej nechat uznat.
  • Vždy se podívejte do sylabu předmětu ve Stagu, jaké se očekávají vstupní dovednosti.