Informatika. Budoucnost začíná u nás.
Název studijního programu: Specializace v pedagogice
Název studijního oboru: Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
Typ studijního programu: doktorský
Forma studia: prezenční, kombinovaná
Standardní doba studia: 3 roky
Obor je akreditován společně pro čtyři fakulty vzdělávající učitele informatiky a odborníky v oblasti informačních technologií ve vzdělávání:
Doktorské studium na všech uvedených pracovištích probíhá pod společnou oborovou radou, která zajišťuje jednotnou úroveň vstupních i výstupních požadavků a kontrolu plnění společně ujednaných zásad doktorského studia.
Cílem studia je příprava odborníků v oboru Informační a komunikační technologie (ICT) ve vzdělávání se schopností samostatné tvůrčí práci ve vědě a s dobrými předpoklady obor dále rozvíjet.
Absolventi rozšíří své znalosti z oboru informatiky i nových směrů v oblasti pedagogicko-psychologické. Získají přehled o historii používání informačních technologií ve výuce a orientaci v současných názorech na vzdělávání v informatice, nové znalosti a dovednosti v oblasti projektování moderních informačních systémů, v teoretických základech informatiky a při tvorbě výukových materiálů pro eLearning. Budou umět používat moderní autorské systémy, což předpokládá i rozšíření znalostí a dovedností v oblasti multimédií a vizuálního a objektově orientovaného programování, znalostí z oblasti teorie i praxe počítačů.
Uplatnění absolventů
Absolventi doktorského studia budou moci působit zejména jako:
Akreditace pro tento obor končí v r. 2024.
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. – Pedagogická fakulta JU
doc. Ing. Ladislav Beránek, CSc., MBA – Ekonomická fakulta JU
doc. RNDr. Josef Blažek, CSc. – Pedagogická fakulta JU
doc. RNDR. Miroslava Černochová, CSc. – Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D. – Pedagogická fakulta JU
prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc. – Pedagogická fakulta JU
prof. RNDr. Pavel Tlustý, CSc. – Pedagogická fakulta JU
doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D. (předseda) – Pedagogická fakulta JU
doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. – Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Jméno | Název práce | Obhajoba, odkaz |
Mgr. Tomáš SOSNA, Ph.D. | 3D modelování jako prostředek pro rozvoj prostorové představivosti a tvořivosti | 2024 |
Mgr. bc. Jakub GEYER, Ph.D. | Modelovací úlohy – Role strategií při procesu transformace mentální představy do formální reprezentace | 2024 |
Mgr. Patrik KLOFÁČ, Ph.D. | Badatelsky orientovaná výuka robotiky | 2023 |
Mgr. Vojtěch BLAŽEK, Ph.D. | Biometrické testování při studiu kognitivní zátěže v prostředí ArcGIS StoryMaps | 2022 |
Mgr. Radim REMEŠ, Ph.D. | Problematika výuky objektově orientovaného programování v kurzech programování v terciárním vzdělávání | 2021 |
Mgr. Václav DOBIÁŠ, Ph.D. | Digitální gramotnost sociálně vyloučených adolescentů | 2019 |
Mgr. Martin DRLÍK, Ph.D. | Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad | 2018 |
Mgr. Anna CARBOVÁ, Ph.D. | Rozvoj technologicko-didaktické znalosti obsahu u učitelů anglického jazyka na SŠ | 2017 |
Mgr. Václav ŠIMANDL, Ph.D. | Kompetence učitelů ICT v oblasti technické e-bezpečnosti | 2016 |
Mgr. Jan BERKI, Ph.D. | Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách | 2016 |
Ing. Václav NÁDVORNÍK, Ph.D. | Možnosti a meze využití školní webové stránky žáky a učiteli na základní škole | 2015 |
Mgr. Jaroslav KOREŠ, Ph.D. | Využití autorských nástrojů k tvorbě fyzikálních modelů a simulací | 2014 |
Ing. Michal ŠERÝ, Ph.D. | Použití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠ | 2013 |