• Jihočeská univerzita
  • Pedagogická fakulta
  • IS STAG

logo
+420 387 773 055
rss

  • Členové
  • Pro uchazeče
    • O katedře
    • Studijní obory
    • Den otevřených dveří 2025
    • Přijímací řízení
    • Koleje a menzy
  • Pro studenty
    • Informace pro studenty
    • Harmonogram akademického roku
    • Studijní materiály
    • Bakalářské a diplomové práce
    • Státní závěrečné zkoušky
    • Technické bakalářské projekty
    • Celoživotní vzdělávání
  • Pro veřejnost
    • Další vzdělávání učitelů fyziky
    • Další vzdělávání učitelů techniky
    • Další vzdělávání učitelů chemie
    • Fyzika a technika na Lanovce
    • Technická olympiáda
    • Odkazy
  • Věda a výzkum
  • Aktuálně
  • Kontakt



  • Pro studenty
    • Informace pro studenty
    • Harmonogram akademického roku
    • Studijní materiály
    • Bakalářské a diplomové práce
    • Státní závěrečné zkoušky
      • Fyzika se zaměřením na vzdělávání
      • Technická výchova se zaměřením na vzdělávání
      • Chemie s didaktikou (Bc.)
      • Učitelství fyziky
      • Učitelství technické výchovy
      • Chemie s didaktikou (Mgr.)
      • Učitelství odborných technických předmětů
    • Technické bakalářské projekty
    • Celoživotní vzdělávání
Učitelství odborných technických předmětů

Student si losuje jedno z následujících témat výuky:

  1. Základní elektronika a její aplikace
  2. Pokročilá elektronika, vývoj v oblasti hardwaru, aktuální trendy v oblasti mikroprocesorové techniky
  3. Aditivní technologie, 3D modelování
  4. Základní funkce a principy strojů a zařízení
  5. Dopravní prostředky, spalovací motory a elektromobilita
  6. Konvenční výroba elektrické energie pomocí neobnovitelných zdrojů, rozvod elektrické energie
  7. Výroba elektrické energie pomocí obnovitelných zdrojů, akumulace elektrické energie aktuální trendy v oblasti energetiky
  8. Udržitelnost, environmentální aspekty technologií


Státní závěrečná zkouška studenta zaměřená na vylosované téma výuky je složena ze dvou částí:

1. Teoretický komplexní a ucelený náhled na zadané téma výuky obsahující:

  • Zařazení tématu v rámci RVP OV, včetně očekávaných výstupů.
  • Výčet a objasnění klíčových pojmů.
  • Vhodné výukové formy (včetně projektové výuky).
  • Vhodné způsoby hodnocení.
  • Využití výpočetní techniky a informačních technologií.
  • Rozbor zásad bezpečnosti při výuce zadaného tématu včetně jeho specifických aspektů.


2. Praktický didaktický a metodický rozbor vylosovaného tématu výuky obsahující:

  • Přípravu ukázkové hodiny s důrazem na vhodné formy výuky.
  • Vytvoření konkrétního náčrtku výrobku s prvky technické dokumentace.
  • Konkrétní příklady a rozbor zařazení počítačem podporovaného projektování (3D modelování).
  • Konkrétní ukázka a rozbor zařazení počítačem podporované výuky.
  • Praktickou ukázku dovedností a metodických postupů a bezpečnosti práce.
  • Představení relevantních částí portfolia (jsou-li součástí portfolia).
  • Možnosti mezipředmětového přesahu.


Pozn.: Z výše uvedených bodů student do svého výstupu zařadí pouze ty, které považuje za relevantní ve vztahu k vylosovanému tématu výuky.

(doba přípravy studenta cca 1 hodina)


Administrace | Images by Freepik 1 2 3 | Nahoru ↑

Images by Freepik


© 2012 - 2025 Katedra fyziky, techniky a chemie, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích