Student si losuje jedno z následujících témat výuky:
- Základní elektronika a její aplikace
- Pokročilá elektronika, vývoj v oblasti hardwaru, aktuální trendy v oblasti mikroprocesorové techniky
- Aditivní technologie, 3D modelování
- Základní funkce a principy strojů a zařízení
- Dopravní prostředky, spalovací motory a elektromobilita
- Konvenční výroba elektrické energie pomocí neobnovitelných zdrojů, rozvod elektrické energie
- Výroba elektrické energie pomocí obnovitelných zdrojů, akumulace elektrické energie aktuální trendy v oblasti energetiky
- Udržitelnost, environmentální aspekty technologií
Státní závěrečná zkouška studenta zaměřená na vylosované téma výuky je složena ze dvou částí:
1. Teoretický komplexní a ucelený náhled na zadané téma výuky obsahující:
- Zařazení tématu v rámci RVP OV, včetně očekávaných výstupů.
- Výčet a objasnění klíčových pojmů.
- Vhodné výukové formy (včetně projektové výuky).
- Vhodné způsoby hodnocení.
- Využití výpočetní techniky a informačních technologií.
- Rozbor zásad bezpečnosti při výuce zadaného tématu včetně jeho specifických aspektů.
2. Praktický didaktický a metodický rozbor vylosovaného tématu výuky obsahující:
- Přípravu ukázkové hodiny s důrazem na vhodné formy výuky.
- Vytvoření konkrétního náčrtku výrobku s prvky technické dokumentace.
- Konkrétní příklady a rozbor zařazení počítačem podporovaného projektování (3D modelování).
- Konkrétní ukázka a rozbor zařazení počítačem podporované výuky.
- Praktickou ukázku dovedností a metodických postupů a bezpečnosti práce.
- Představení relevantních částí portfolia (jsou-li součástí portfolia).
- Možnosti mezipředmětového přesahu.
Pozn.: Z výše uvedených bodů student do svého výstupu zařadí pouze ty, které považuje za relevantní ve vztahu k vylosovanému tématu výuky.
(doba přípravy studenta cca 1 hodina)