SZZ musí odrážet změněné akreditační materiály, tj. vycházet z předmětů, které jsou obsahem navazujícího Mgr. studia. Jedná se převážně o didakticky zaměřené disciplíny: Didaktika technické výchovy, Pracovní operace v dílně, Počítačem podporovaná výuka techniky, Pedagogická praxe, Specifické výukové metody v technické výchově.
Pokud nemá být SZZ roztříštěná je vhodné orientovat se pouze na „didaktické aspekty“ a při nich ověřit obecné základy technické výchovy. Vyčerpávající ověření znalostí z obecné technické výchovy má zajistit absolvování závěrečné bakalářské zkoušky.
1 otázka – didaktický rozbor učiva technické výchovy pro ZŠ:
Studenti si losují jeden okruh z:
Vystoupení studenta bude zaměřeno na níže uvedené aspekty:
Konkrétní užší tematický celek zadává zkoušející
Návrh užších tematických celků:
MATERIÁLY A JEJICH ZPRACOVÁNÍ:
STROJE A STROJNÍ TECHNIKA:
TECHNICKÁ MECHANIKA A DOKUMENTACE:
ELEKTROTECHNIKA A ELEKTRONIKA:
1 otázka – teorie a praxe didaktiky technické výchovy - studenti si losují konkrétní otázku:
Vystoupení studenta bude zaměřeno na níže uvedené aspekty:
Návrh užších tematických celků - otázek:
1 ukázka – ověření konkrétní manuální dovednosti v dílně s metodickým výkladem - studenti si losují konkrétní oblast:
Návrh užších praktických dovedností – didaktických postupů: