• Jihočeská univerzita
  • Pedagogická fakulta
  • IS STAG

logo
+420 387 773 055
facebook
rss

  • Členové
  • Pro uchazeče
    • O katedře
    • Studijní obory
    • Přijímací řízení
    • Koleje a menzy
  • Pro studenty
    • Informace pro studenty
    • Harmonogram akademického roku
    • Studijní materiály
    • Bakalářské a diplomové práce
    • Státní závěrečné zkoušky
    • Celoživotní vzdělávání
  • Pro veřejnost
    • Další vzdělávání učitelů fyziky
    • Další vzdělávání učitelů techniky
    • Odkazy
  • Věda a výzkum
  • Aktuálně
  • Kontakt



  • Vedení katedry
    • RNDr. Pavel Kříž, Ph.D.
    • Mgr. Vladimír Vochozka, Ph.D.
    • Mgr. Pavel Černý, Ph.D.
    • Marie Černá, DiS.
  • Docenti
    • doc. RNDr. Petr Bartoš, Ph.D.
    • doc. RNDr. Josef Blažek, CSc.
    • doc. PaedDr. Jiří Tesař, Ph.D.
  • Odborní asistenti
    • Mgr. Pavel Černý, Ph.D.
    • RNDr. Pavel Kříž, Ph.D.
    • PhDr. Eva Roučová, Ph.D.
    • Mgr. Tomáš Sosna
    • Ing. Michal Šerý, Ph.D.
    • PaedDr. Bedřich Veselý, Ph.D.
    • Mgr. Vladimír Vochozka, Ph.D.
  • Doktorandi
    • Mgr. Veronika Burdová
    • Mgr. Pavla Wegenkittlová
  • Technici
    • Jan Michael Černý
PhDr. Eva Roučová, Ph.D.
  • J231
  • evro@pf.jcu.cz
  • +420 387 773 124
  • ST 10:00 – 10:30

Zabývám se procesy lidského poznání a učení, tvořivostí, emoční, sociální a prostorovou inteligencí. V rámci oborové didaktiky především technickou gramotností, konstruktivistickým pojetím výuky, diagnostikou prekoncepcí a prekonceptů a jejich dlouhodobým individuálním i skupinovým vývojem. Dále metodami měření výsledků výuky a strategiemi podporujícími efektivitu lidského učení.



            Konzultační hodiny v době distanční výuky
            Individuálně prezenčně nebo pomocí IT prostředků
            STŘEDA: 10:00 – 10:30
            další konzultace přes MS TEAMS

            • Profesní růst
            • Výuka
            • Vědecko-výzkumná činnost
            • Vědecké projekty
            • 2009 Karlova univerzita v Praze, Pedagogická fakulta
              Studijní obor: primární pedagogika (PhDr.)
              2007 Univerzita Palackého Olomouc, Pedagogická fakulta
              Studijní obor: Pedagogika (Ph.D.)
              1993Karlova univerzita v Praze, Pedagogická fakulta
              Studijní obor: Vysokoškolská pedagogika (Mgr.)
              1985Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích
              Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (Mgr.)
              • BPD1 Bakalářská práce I
              • KFY / DPSZ1 Diplomový seminář I
              • KFY / DPSZ2 Diplomový seminář II
              • KFY / KERP Keramika
              • KFY / KCSPK Kom.cvičení pro děti se specif.vzd.potř.
              • KFY / KCSP1 Komp.cvič. pro děti se spec.vzd. potř. I
              • KFY / KCSP2 Komp.cvič. pro děti se spec.vzd. potř.II
              • KFY / KCSP Kompenzační cvičení pro děti s ADHD
              • KFY / LZRP Lidové zvyky a řemesla
              • KFY / NTEP Netradiční techniky
              • KPE/ PXNP Pedagogická praxe náslechová
              • KPE/ PXVP Pedagogická praxe - výstupy
              • KFY / PSDMK Práce s drobným materiálem
              • KFY / PSDM1 Práce s drobným materiálem I
              • KFY / PSDM3 Práce s drobným materiálem III
              • KFY / PSTX Práce s textiliemi
              • KFY / PPOP Příprava pokrmů
              • KFY / TPRK1 Technické práce s didaktikou I
              • KFY / TPRK2 Technické práce s didaktikou II
              • KFY / TPRP1 Technické práce s didaktikou I
              • KFY / TPRP2 Technické práce s didaktikou II
              • KFY / TEPP1 Technické práce s didaktikou I
              • KFY / TEPP2 Technické práce s didaktikou II
              • KFY / ALTP Využití alternativních školských systémů
            • 2018

              Roučová, E. Konstrukční činnosti - reflexe učitele a sebereflexe studentek učitelství pro mateřské školy. In Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Pdf UP, 2018, roč. 11, č. 2, s. 148- 153. ISSN 1805-8949.


              2017

              Aktuální pojetí učiva o bezpečnosti a hygieně v technické složce přípravy učitelů primární školy. In Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Pdf UP, 2017, roč. 10, č. 1, s. 161- 166. ISSN 1805-8949.


              2015

              Roučová, E. Jak vnímají vybrané technické a didaktické pojmy učitelky mateřských škol. In Journal of Technology and Information Education.Olomouc: PdF UP, 2015. Roč. 7 , č. 2, s. 17- 26. ISSN: 1803-537X, eISSN 1803-6805


              2013

              Roučová, E. Vnímání pojmu technická gramotnost u studentů učitelství pro primární školu a učitelů na primární škole. Journal of Technology and Information Education. 2013, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 5, Číslo 3, s. 35 - 43. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line)


              2009

              ROUČOVÁ, E., BARTOŇ, A. Žákovo pojetí učiva o technice na 1. stupni základní školy v ČR. In Education and Technics. Nitra: PdF UKF, 2009, s. 16-20. ISBN 978-80-8094-520-6.


              2008

              ROUČOVÁ, E. Problematika genderu v technickém vzdělávání. In Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. Trendy ve vzdělávání. Olomouc: PdF UP, 2008, s. 214-218. ISBN 978-80-7220-311-6.

              ROUČOVÁ, E. Diagnosis of pre-concepts of technology of primary schools. In TECHNIKA- INFORMATYKA-EDUKACJA. Tom IX. Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2008, s. 59-61. ISBN 978-83-7586-006-1.

              ROUČOVÁ, E. Technical literacy and primary school children with dyspraxia. In TECHNIKA- INFORMATYKA-EDUKACJA. Tom IX. Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2008, s. 62-65. ISBN 978-83-7586-006-1.


              2007

              ROUČOVÁ, E. Diagnostika studentova pojetí učiva o technice a didaktice. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. XV. Konference České asociace pedagogického výzkumu. České Budějovice: PdF JU, 2007. Sborník abstrakt s. 99. Sborník příspěvků: CD-ROM. ISBN 978-80-7040-987-9.


              2005

              ROUČOVÁ, E. Pre-concepts of technical education didactics of students of teaching profession for the primary school. In Technika - Informatyka - Edukacja. III. Miedzynarodowa Konferencja Naukowa. Rzeszóv: Uniwersytet Rzeszowski, 2005, s. 98-102. ISBN 83-88845-56-X.

              ROUČOVÁ, E. Prekoncepty k didaktice technické výchovy u studentů učitelství pro primární školu. In Trendy technického vzdělávání. Praha: Votobia, 2005, s. 163-166. ISBN 80-7220-227-8.


              2004

              BALÁŽOVÁ, E., ROUČOVÁ, E. Tvorivosť v technickej a technologickej príprave učitel'ov. In Duševné vlastníctvo na Slovensku IV. Banská Bystrica: Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky, 2004, s. 95-100. ISBN 80-88994-36-5.

              ROUČOVÁ, E., POLÁCHOVÁ, A., TESAŘ, J. Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami- výzkum efektivity výukového programu. In Profese učitele a současná společnost. XII. Konference ČAPV. Ústí nad Labem: PdF UJEP, 2004. Sborník anotací s. 51. ISBN 80-7044-571-8. Sborník příspěvků - CD ROM.


              2003

              PROCHÁZKOVÁ, I., ROUČOVÁ, E. Humanisation dimension of general technical education at grammar school. In COMATTECH 2003. Bratislava: MtF STU, 2003. Sborník abstrakt s. 225. ISBN 80-227-1949-8. Sborník příspěvků CD ROM.

              BALÁŽOVÁ, E., ROUČOVÁ, E. Hračky v elementárnej edukácii na Slovensku a v Českej republike - vybrané výsledky komparativního výskumu. In Acta universitatis Matthaei Belii. Zborník vedeckovýskumných prác č. 7. Banská Bystrica: PdF UMB, 2003, s. 15-23. ISBN 80-8055-873-6.


              2002

              ROUČOVÁ, E. Technological education and its participation in the process of creating social abilities of primary school children. In Vplyv technickej výchovy na rozvoj osobnosti žiaka. Sborník z mezinárodního vědeckého semináře. Nitra: Pedagogická fakulta UKF 2002, s. 136-140. ISBN 80-8050-540-3.

              ROUČOVÁ, E. Souhrn obsahových preferencí a postojů současných adeptů učitelství pro primární školu. In Výzkum školy a učitele : 10. výroční mezinárodní konference ČAPV : Sborník abstrakt, s. 111-112. ISBN 80-7290-089-7. Sborník referátů [CD-ROM]. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002.


              2001

              ROUČOVÁ, E. Materiály a technologie na primární škole. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Sborník z mezinárodní konference. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. s. 172-175. ISBN 80-7041-424-3.

              ROUČOVÁ, E. Determinační aspekty výuky historie vědy a techniky. In XIX. Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VVŠ PV, 2001. s. 310-313. ISBN 80-7231-071-2.

              ROUČOVÁ, E. K vyučovacím prostředkům v technickém vzdělávání. In: Trendy technického vzdělávání 2001. Mezinárodní vědecká konference. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. s. 229- 232. ISBN 80- 244-0287-4.

              ROUČOVÁ, E. Bezpečnost a hygiena při praktických činnostech na primární škole. In Trendy technického vzdělávání 2001. Dodatky. Mezinárodní vědecká konference. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. s. 41-43. ISBN 80- 244-0375-7.

              ROUČOVÁ, E. Some aspects of education of history of technical studies at teaching practice for primary school. In DIDMATTECH 2001. Miedzynarodowa Konferencija Naukowa. Radom: Wydawnictwo i Zaklad Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji, 2001, s. 591-595. ISBN 83-7204-221-7.

              ROUČOVÁ, E. Dyspraxia of technical education at pre- school education and at primary school. In Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Mezinárodná vedecko-odborná konferencia. Banská Bystrica: Univerzita Mateje Bela, 2001, s. 275-278. ISBN 80- 8055-559-1.

              ROUČOVÁ, E. Anthropological science of education and one of possibilities of forming the attitude towards technology. In CO- MAT- TECH 2001. Bratislava: Slovenská technická univerzita, 2001, s. 611-614. ISBN 80-227-1591-3.

              ROUČOVÁ, E. Multimedia in education of teachers. In SCHOLA 2001. Vzdelávanie vysokoškolských učitelov. 4. Medzinárodná konferencia KIIP "Multimédia v pedagogickom vzdelávaní". Bratislava: Slovenská technická univerzita, 2001, s. 105-108. ISBN 80-227-1610-3.

              ROUČOVÁ, E. Úvod do historie technické hračky. In Rozpravy NTM č. 170, Praha : NTM, Dějiny vědy a techniky 8, 2001, s. 127-134. ISBN 80-7037-099-8.


              2000

              ROUČOVÁ, E. Nová specifikace technické výchovy na primární škole. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000. s. 176-178. ISBN 80-7041-723-4.

              ROUČOVÁ, E. Reflexe Komenského teorie hry a hračky v pozdějším vývoji pedagogicko-psychologických koncepcí. In: Cesty k lidské moudrosti a dokonalosti. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2000. s. 308-313. ISBN 80-70404-442.

              ROUČOVÁ, E. Specializovaná část technické výchovy pro děti s LMD-ADHD. In: Trendy technického vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. s. 327-330. ISBN 80-244-0108-X.
            • MŠMT č. 201/ 1999 Inovace studijního programu přípravy učitelů techniky v systému všeobecného vzdělání. Vedoucí řešitel ing. Jan Hladký, CSc. Spoluřešitel.

              MŠMT I 92/ 2001 Příprava nových vzdělávacích příležitostí pro učitele z praxe. Vedoucí řešitel: doc. PhDr. Ludmila Prokešová, CSc. Spoluřešitel.

              FMŠMT 155/2004(Rozvojový program MŠMT) Příprava učitelů pro specifické oblasti - rozvoj motorických činností hendikepovaných dětí Spoluřešitel.

              Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, CZ.1.07/1.3.00/48.0078 Profesní podpora pedagogů předškolního vzdělávání: Manager KA Polytechnické vzdělávání.

            Administrace | Odběr RSS | Nahoru ↑


            © 2012 - 2022 Katedra aplikované fyziky a techniky, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích