- J230
- raset@pf.jcu.cz
- +420 387 773 051
- ÚT 8:30 – 11:30

Zabývám se didaktikou fyziky, tvorbou učebnic fyziky pro ZŠ, užitím IKT ve výuce, fyzikálními experimenty.
Zabývám se didaktikou fyziky, tvorbou učebnic fyziky pro ZŠ, užitím IKT ve výuce, fyzikálními experimenty.
2014 | Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec KrálovéObor: Teorie vzdělávání ve fyzice (doc.) |
1997 | Pedagogická fakulta UK PrahaStudijní obor: Pedagogika (Didaktické technologie) (Dr.) |
1984 | Pedagogická fakulta České Budějovice Didaktika fyziky (PaedDr.) |
1982 | Pedagogická fakulta České BudějoviceStudijní obor: Učitelství matematiky a fyziky pro SŠ |
1978 | Pedagogická fakulta České BudějoviceStudijní obor: Učitelství matematiky a fyziky pro ZŠ |
Téma kvalifikačních prácí vypisuji dle zájmu studenta v oblasti didaktiky fyziky.
Fyzika pro 6. ročník ZŠ, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 1999, ISBN 80-7235-076-5, 111 stran. Fyzika pro 7. ročník ZŠ, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 1999, ISBN 80-7235-116-8, 151 stran. Fyzika pro 8. ročník ZŠ, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2000, ISBN 80-7235-125-7, 152 stran. Fyzika pro 9. ročník ZŠ, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2000, ISBN 80-7235-130-3, 160 stran. Seminář a praktikum z fyziky pro 2. stupeň ZŠ, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2001, ISBN 80-7235-158-3, 128 stran. Sbírka úloh z fyziky pro 6. – 9. ročník základní školy spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2004, ISBN 80-7235-256-3, 222 stran. Fyzika 1 pro základní školu, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2007, ISBN 978-80-7235-347-7, 72 stran. Fyzika 1 pro základní školu – metodická příručka, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2007, ISBN 978-80-7235-361-3, 40 stran. Fyzika 2 pro základní školu, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2008, ISBN 978-80-7235-381-1, 88 stran. Fyzika 2 pro základní školu – metodická příručka, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2008, ISBN 978-80-7235-409-2, 72 stran. Fyzika 3 pro základní školu, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2009, ISBN 978-80-7235-414-6, 120 stran. Fyzika 3 pro základní školu – metodická příručka, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2009, ISBN 978-80-7235-418-4, 96 stran. Fyzika 4 pro základní školu, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2009, ISBN 978-80-7235-441-2, 112 stran. Fyzika 4 pro základní školu – metodická příručka, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2010, ISBN 978-80-7235-495-5, 75 stran. Fyzika 5 pro základní školu, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2010, ISBN 978-80-7235-491-7, 112 stran. Fyzika 5 pro základní školu – metodická příručka, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2011, ISBN 978-80-7235-494-8, 80 stran. Fyzika 6 pro základní školu, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2011, ISBN 978-80-7235-492-4, 112 stran. Fyzika 6 pro základní školu – metodická příručka, spoluautor Jáchim, F., SPN Praha 2012, ISBN 978-80-7235-493-1, 71 stran.
GAJU 102/2013/S (Grantová agentura JU) | Advanced Oxidation Processes v ekologických aplikacích a využití těchto postupů v badatelské výuce učitelů |
CZ.1.07/1.1.14/02.0035 (2014; Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost) | Rozvoj environmentálních a technických kompetencí žáků základních škol Jihočeského kraje. (Odborný garant pro technickou oblast) |
CZ.1.07/2.3.00/35.0001 (2012 – 2014; Evropský sociální fond EU) | ScienceZOOM popularizace VaV na JU (Odborný garant) |
CZ.1.07/2.3.00/45.0002 (2014 – 2015; Evropský sociální fond EU) | ScienceZOOM popularizace VaV na JU (Odborný garant) |
Didaktické a odborné zajištění výstavy „Accelerating Science“ (2016; Fond vzdělávací politiky MŠMT) | (Hlavní řešitel) |
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659N (2017 – 2020; OPVVV 659) | Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (Odborný oponent portfolií učitelů - odborné vzdělávání P1) |
FRVŠ 308/2000 | (Fond rozvoje vysokých škol) Další vzdělávání učitelů fyziky v Jč. regionu III |
FRVŠ 1309/2002 | (Fond rozvoje vysokých škol) Příprava pro rozšiřující studium Výpočetní technika s elektronikou |
MŠMT 200/2002 | (Rozvojový program MŠMT) Učitelství Fyzika - Výpočetní technika s elektronikou pro základní školu jako Navazující studium na bakalářské studium Měřicí a výpočetní technika |
FRVŠ 1091/2004 | (Fond rozvoje vysokých škol) Učitelství Fyzika - výpočetní technika pro SŠ - navazující studium na bakalářská studia |
FMŠMT 155/2004 | (Rozvojový program MŠMT) Příprava učitelů pro specifické oblasti - rozvoj motorických činností hendikepovaných dětí |
FRVŠ 1373/2008 | (Fond rozvoje vysokých škol) Modernizace učebny didaktiky fyziky a elektroniky |
RP 2008/48 | (Rozvojový program MŠMT) Motivace studentů se zájmem o fyziku ke studiu na PF |
FRVŠ 319/2000 | (Fond rozvoje vysokých škol) Učitelství Elektronika s výpočetní technikou |
MŠMT R/25./2/001 | (Rozvojový program MŠMT) Výpočetní technika s elektronikou – nová učitelská aprobace pro ZŠ v kombinovaném studiu |
FRVŠ 3247/2005 | (Rozvojový program MŠMT) (Fond rozvoje vysokých škol) Aplikovaná měřicí a výpočetní technika jako navazující magisterské studium na bakalářský studijní program |
112/06 | (Rozvojový program MŠMT) Rozvoj struktury studijních programů na Jihočeské univerzitě v Č. Budějovicích – Modernizace fyzikálních laboratoří |
RP 6/9/PF | (Rozvojový program MŠMT) Motivace studentů se zájmem o fyziku, matematiku a zeměpis ke studiu na PF |
FRVŠ 2065/2008 | Muzejní didaktika jako prostředek zvyšování kvality didaktik přírodovědných a technických předmětů (UHK - Prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.) |
FRVŠ 1047/2008 | Rozvoj aktivizujících forem práce a profesních kompetencí ve vzdělávání učitelů matematiky a fyzik y (MFF UK - Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc.) |
FRVŠ 648/2008 | Příprava budoucích učitelů k integrované environmentální výchově (FPe ZČU - RNDr. Jan Kopp, Ph.D) 2E06020 Národní program výzkumu II (MŠMT 2008) |
Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol (MFF UK - Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc.) | |
Oponent návrhů projektu studentské grantové soutěže PedF ZčU Plzeň (2012) SGS-2012-085 - Časopis Školská fyzika jako platforma pro rozšíření publikačních možností v oblasti didaktiky fyziky. SGS-2012-095 - Využití spektroskopie jako motivačního prvku ve vyučování fyziky. |