SZZ musí odrážet změněné akreditační materiály, tj. vycházet z předmětů, které jsou obsahem navazujícího Mgr. studia. Jedná se převážně o didakticky zaměřené disciplíny: Didaktika fyziky, Praktikum školních pokusů, Počítačem podporovaná výuka fyziky, Pedagogická praxe, Motivační techniky při výuce fyziky, kromě tří rozšiřujících disciplín: Audiovizuální technika, Moderní fyzika, Astronomie.
Pokud nemá být SZZ roztříštěná je vhodné orientovat se pouze na „didaktické aspekty“ a při nich ověřit základy obecné fyziky. Vyčerpávající ověření znalostí z obecné fyziky má zajistit absolvování závěrečné bakalářské zkoušky.
2 otázky – didaktický rozbor učiva fyziky pro ZŠ:
Studenti si losují dva okruhy z:
Vystoupení studenta bude zaměřeno na níže uvedené aspekty:
Konkrétní užší tematický celek zadává zkoušející
Návrh užších tematických celků:
MECHANIKA:
TERMIKA:
ELEKTŘINA:
OPTIKA:
KMITAVÝ POHYB A AKUSTIKA:
ATOMOVÁ FYZIKA:
1 otázka – teorie a praxe didaktiky fyziky - studenti si losují konkrétní otázku:
Vystoupení studenta bude zaměřeno na níže uvedené aspekty:
Návrh užších tematických celků - otázek: