V oblasti oborových didaktik se katedra zabývá následujícími dílčími problémy ve spolupráci dalšími institucemi v ČR a zahraničí:
• problematika tvorby učebnic pro základní školy (SPN, Prometheus),
• výukové podpory dětí se specifickými výukovými potřebami (dyspraxie, ADHD, ADD, autismus),
• rozvoj tvořivosti dětí při výuce fyziky a technické výchovy,
• vliv školního fyzikálního experimentu na motivaci žáků – jednoduché školní experimenty,
• zařazení IT do výuky fyziky na středních a základních školách,
• tvorba multimediálních výukových materiálů,
• péče o talentované žáky – fyzikální olympiáda
• propagace fyziky mezi veřejností (Veletrh nápadů učitelů fyziky, motivační experimenty, Debrujar,…)
• další vzdělávání učitelů fyziky v Jihočeském kraji
• diagnostika prekonceptů k technice u žáků primární školy
• diagnostika techn. a didakt. pojmů u studentů učitelství pro prim. školu, u učitelů primární školy a učitelů MŠ
• další vzdělávání učitelů MŠ v oblasti polytechnické výchovy
• badatelsky orientovaná výuka technické výchovy na 1. stupni ZŠ a v MŠ
• diagnostika prekoncepcí a prekonceptů k technické výchově u studentů učitelství pro primární školu
• další vzdělávání učitelů MŠ v oblasti polytechnické výchovy