První část kurzu Další vzdělávání učitelů fyziky nesla název „Od základů kvantovky k principům kvantových technologií“. Seminář reagoval na skutečnost, že kvantové technologie se stávají běžnou součástí života, a proto bylo klíčové seznámit s jejich základními myšlenkami i středoškoláky, přičemž hlavní výzvou bylo najít smysluplný didaktický přístup. Účastníci, u nichž se nepředpokládaly žádné hluboké předchozí znalosti tématu, se seznámili s principy kvantových technologií prostřednictvím několika hravých aktivit. Tyto aktivity pomohly účastníkům pochopit jak silné stránky, tak i slabiny kvantových technologií. Součástí programu byla také diskuze o tom, zda a proč toto téma spadá do kurikula na středních školách, a seminář tak poskytl cenné metodické nástroje pro začlenění kvantové fyziky do výuky.
Dále také proběhla letošní první přednáška v rámci cyklu Další vzdělávání učitelů techniky (DVUT). Přednášku na téma „Podpůrné vzdělávací prostředí jako klíč k rozvoji technické tvořivosti žáků“ si dne 8. 10. na Katedře fyziky, techniky a chemie nenechalo ujít mnoho učitelů z regionu. Přednášející byla PhDr. Pavlína Částková, Ph.D., která představila koncepty a konkrétní postupy pro budování prostředí, které podporuje technickou tvořivost a aktivní učení. Součástí přednášky byly i konkrétní ukázky připravených aktivit a námětů na pracovní listy a projekty, které byly pro učitele cennou inspirací do výuky. Diskuze se zaměřila na praktické překážky při zavádění těchto přístupů do běžné školní praxe a na tipy, jak je řešit.
V neposlední řadě proběhla i první část kurzu DVUCH. Přednášela Dr. Stratilová Urválková na téma: „Chemické experimenty na doma“. Návštěvníci mohli objevit kouzlo chemických pokusů, které je možné zvládnout i doma. Tato interaktivní přednáška přinesla inspiraci, jak snadno a hravě zapojit domácí experimenty do výuky chemie, ale také ukázala, jak mohou pomoci žákům pochopit složité chemické principy.











